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항의..항의...항의..그리고 사과

edu2002 2010. 7. 20. 19:18

저번에 있었던 일도 그랬지만, 여기 호주 사람들 (오지 aussie)은 주로 시간관념이 부족하고 게으른 측면이 강한것 같다. 여기서 5개월째 살면서 여러 일들이 있었지만, 저번에 있었던일부터 며칠 전에 또 썼던 항의편지까지..정말 시간 안지키더라..예를 들면, 뉴질랜드 여행중에 (7월 4일정도) 집사람 네이버 이메일로 빌딩 관계자가 연락해서는 우리 없는사이에 와서 cabinet을 수리한단다. 그래서 답장편지에, 우리는 집에 아무도 없을때 누가 다녀가는걸 싫어한다고 보내자 알겠다며 돌아오면 연락해달란다. 그래서 14일 멜번에 도착하자마자 바로 이메일로 연락하니 다음날 내선전화가 직접와서 시간약속(16일 11시에서 12시사이)을 잡았는데 당일날 2시까지 기다려도 오지 않았다.. 그래서 외출하고 돌아와보니 몰래 하고 간거다..우씨! 열받아서 다시 항의편지를 보냈다.

 

Hello. Thank you for reparing the cabinet, but could you answer my questions?

 

1. We waited for him for almost 3 hrs. He was supposed to come here between 11 to 12 pm but he didn't. This is the third time (if my memory is right) that the repairman didn't keep the promise. Besides, he came to my room when we were not home. I talked with you on the phone about the time because I will not be home after that time. Like I said before, I made a complaint to the building manager about the same problem and I got an answer from her that no one would come to my house when we are not home. But again, he didn't keep the promise and came to my house when we were not here. My wife is nervous about it and she is checking everything in my room. Could you explain about this?

 

2. As soon as we moved into this place in March, 2010, we checked every detail of this apartment and submitted the checklist to the reception but still now nothing has been repaired. (e.g. the fan, the light fixture...) How long should we wait?

 

3. When I lived in Korea and Japan, most people were punctual and I was taught like that way. But, from my experience, I guess most Australians do not think about time or they ignore time. Is this one of Australian culture or am I misunderstood? This question is just out of curiosity but could you answer me?

 

Sorry about my complaints but I keep thinking that I or he must have done something wrong but I'm not sure that this is one of cultural differences or not. In addition, I'm not sure that I should ask these questions to you. But anyway, thank you for reading my mail.

 

Regards,

Min Jeh Kim

 

위 처럼 항의 이메일을 보냈더니 직접 만나서 이야기하자고 내 휴대폰 번호를 달라고 다시 이메일이 왔는데 무시했더니 오늘 오후에 갑자기 담당자가 직접 집으로 노크하고 찾아왔다. 미안하다고 직접 사과하러 온거다. 미안하고 사과한다고 계속 말하며 고쳐야 할곳이 어딘지 알려달라길래 형광등 (light fixture)과 dvd player 등을 알려주었더니 내일 오전에 와서 꼭 고치겠단다. 나가면서도 계속 사과한다고 말하길래 알겠다고 고맙다고 했다. 사실, 위의 질문중에 두번째와 세번째가 그들이 가장 잘못한것같다. 약속안지키기, 그리고 무엇보다도 이사하자마자 수리할곳을 체크해서 알려줬는데도 5개월이 지나도록 고칠 생각을 않는것! 참을만 해서 한번 참아봤었는데 이번에 이것저것 일들이 생긴김에 한번에 항의해버렸다. 아무튼, 제대로 그쪽에서 조치를 취하지 않았다면 이 아파트에 사는 아시아 학생들에게도 알리고, 주변 친구들에게도 알리고, 여론을 형성시키며 미디어 고발프로그램에도 알릴참이었다. 버릇을 고쳐준것같아 이번은 그냥 넘기기로 한다. 한번더 비슷한일이 생긴다면 정말 미친듯이 여론화시켜야겠다.

 

 

나만 이러는건지...다른 아시아 학생들은 참고 넘기는건지...